Sign in to follow this  
Followers 0
stylusdef

Pratar du svenska?

Men de spansk- och franskspråkiga trådarna är för language B / ab.i :P . Ni som har svenska som modersmål behöver inte öva :P . Och jag är den enda eleven här som inte har Swedish A1 (troligen!)... Men ni kan hjälpa mig öva eftersom jag skriver Swedish B redan nu... :)

Jag har faktiskt just varit i Göteborg. Jag var där med min Swedish b grupp :D 5 pojkar och lärare. Svenska flickor ser mycket bättre ut än finska :D . Men de som var i IB-linjen var ganska hemska :<

Men de spansk- och franskspråkiga trådarna är för language B / ab.i :D . Ni som har svenska som modersmål behöver inte öva :P . Och jag är den enda eleven här som inte har Swedish A1 (troligen!)... Men ni kan hjälpa mig öva eftersom jag skriver Swedish B redan nu... :)

Jag har faktiskt just varit i Göteborg. Jag var där med min Swedish b grupp :D 5 pojkar och lärare. Svenska flickor ser mycket bättre ut än finska :) . Men de som var i IB-linjen var ganska hemska :<

IB i gbg har man hört endel om :/ Jag sökte dit och kom in, men jag ångrade min ansökan så fort jag varit på skolan...

Jag vill också åka på studieresa med språkgruppen... Hoppas på st. Petersburg till nästa år, men jag har en känsla av att det inte blir av :P

Hehe, whatever. :D

Nästa gång du besöker Sverige - åk till Stockholm!

Jag har varit i Stockholm 1000000 gånger :D . Det är ju mycket tråkigare än Göteborg! Dessutom är det för stor! Och Göteborg har spårvagnar, precis som Helsingfors :P

Visst finns det! Men vi borde också ha en finskspråkig tråd här - ni som är från sverige kan också litet finska! Perkele, vittu, paska osv.!

Visst finns det! Men vi borde också ha en finskspråkig tråd här - ni som är från sverige kan också litet finska! Perkele, vittu, paska osv.!

JA, lär mig lite finska!!! Jag vill åka till Finland under sommarn så bra att veta!

Hur säger man Hej! Jag heter... vad heter du?

Hej = Moi

Jag heter... = Minun nimeni on

Vad heter du? = Mikä sinun nimesi on?

sinoun äiyti um pakso eller nåt... Ska mena "din mamma är tjock", men jag har en känsla av att jag inte kan stava på finska....

:( menar du: "sinun äiti on paksu" ?